w z w y ż            w d a l             t r ó j s k o k

 

Po co?

Jeśli zaczniecie skakać i zacznie wam to dobrze wychodzić przekonacie się jakie to wspaniałe uczucie móc przeskoczyć siebie, wygrać z rówieśnikami, być najlepszym w Warszawie, Polsce, na świecie… Każdy z was znajdzie własną odpowiedź na tak postawione pytanie.

Za ile?

Składki członkowskie w klubie to obecnie 10 zł miesięcznie płatne w dwóch półrocznych ratach po 60 zł.

Gdzie?

Wiosną, latem, jesienią trenujemy na obiektach Skry. Posiadamy otwarty stadion lekkoatletyczny ze specjalistycznym wyposażeniem oraz halę sportową (wymiary boiska do piłki ręcznej) z nowoczesną, wielofunkcyjną nawierzchnią. Oprócz tego siłownie i szatnie z natryskami. Zimą 3 razy w tygodniu korzystamy z obiektów AWF na Bielanach.

Kiedy?

Kiedy tylko chcesz. Treningi odbywają się przez cały rok z przerwą wakacyjną w lipcu. Trenujemy w godzinach 15 – 18 (Skra) lub 18 -20 (AWF).

Jak?

Treningi trwają 1,5 – 2 godziny, 2 – 6 razy w tygodniu (w zależności od wieku).
- w wieku 11-14 lat ćwiczymy 2- 4 razy w tygodniu. Uczymy się biegać, skakać, rzucać, dużo gramy w piłkę nożną, koszykówkę. Prowadzimy treningi sprawności ogólnej, gimnastyki, akrobatyki. Poznajemy też podstawy wszystkich konkurencji lekkoatletycznych.
- od 15 lat ćwiczymy 4 – 6 razy w tygodniu, powoli wprowadzając trening specjalistyczny, czyli próbujemy zdecydować się na którąś konkretną konkurencję (np. skok w dal).
- po 17 roku życia treningi zostają wzięte w ramy okresów szkoleniowych.

1. okres przygotowania ogólnego (ok. 6 tygodni) – zaczynamy go w połowie października od biegów w terenie (ok. 1 godziny), gier zespołowych (piłka nożna, koszykówka, siatkówka), treningów sprawności. Kończymy ten okres wyjazdem na obóz w góry (10 dni), gdzie kontynuujemy pracę nad wytrzymałością ogólną, skocznością ogólną, wytrzymałością szybkościową.

2. okres przygotowania specjalnego (ok. 4 tygodnie) – po powrocie z gór powoli rozpoczynamy przygotowania do startów w hali. Zaczynamy na treningach biegać szybkość, robić techniki z krótkich rozbiegów powoli je wydłużając. Dochodzą treningi skoczności specjalnej (wykorzystywanej w danej konkurencji).

3. okres startów w hali (ok. 4 tygodnie) – treningi stają się krótsze i intensywne. Raz w tygodniu skaczemy technikę, w sobotę lub w niedzielę są zawody. Najlepsi okres ten kończą startem w Halowych Mistrzostwach Polski (w połowie stycznia).

Potem następuje tygodniowy wypoczynek i zabawę zaczynamy znów od okresu przygotowania ogólnego (patrz punkt 1).
Pierwsza część letniego sezonu startowego zaczyna się w połowie maja i trwa do końca czerwca. Po starcie w Mistrzostwach Polski (przełom czerwca i lipca) następuje przerwa wakacyjna którą kończymy obozem w drugiej połowie sierpnia. We wrześniu startujemy w drugiej części sezonu letniego. I znów jesteśmy w październiku. Minął kolejny sezon.